تبلیغات دین خود ساخته وهابیت در سراسر جهان در حال گسترش میباشد و
این موضوع دلایل مختلف دارد و سرمایه گذاری هنگفت مسئولین سعودی از جمله این دلایل
است و در این راه صهیونیستها و آمریکاییان نیز تلاش مجدانهای برای کمرنگ کردن
اسلام واقعی میکنند و همین امر باعث شده است که بیشتر افرادی که از ادیان و مذاهب
مختلف به اسلام روی میآورند اهل تسنن شده و متاسفانه بیشتر آنها وهابی
میشوند.
محمد العریفی از علمای وهابیت در عربستان که دارای طرفدارانی در
کشور عربستان و کشورهای عربی است جدیدا صفحهای فارسی در یکی از شبکههای اجتماعی
به راه انداخته است که در آن به ترویج مذهب دویست ساله وهابیت میپردازد. او همچنین
از تروریستهای سوریه حمایت میکند و دستش به خون مردم سوریه آلوده است.
در
این صفحه فیلمهای العریفی نیز قرار داده شده است و در آن به بیان احادیث وهابیت
میپردازد. هر چند عدم اقبال به این پیج نشان از آگاهی فارسی زبانان به این دین خود
ساخته میباشد ولی برای آگاهی جوانان به گوشهای از عقاید و فتاوای مضحک وهابیت
میپردازیم.
ادامه مطلب...
شناخت دین بر دو پایه استوار است: عقل و نقل. عقل؛ عقل بشر محدود است و کلیات را درک میکند و پاسخگوی بسیاری از سؤالهای انسان نیست. به عنوان مثال: عقل به ما میگوید به صورتی باید از نعمت دهنده تشکر کرد ولی چگونگی این شکر گذاری را بیان نمی کند.
نقل؛ نقل از قرآن و سنت تشکیل شده است. قرآن مانند قانون اساسی است و بیان امور جزیی را به سنت واگذار کرده است. مثال: در قرآن وجوب نماز و اینکه نماز انسان را از بدی و زشتیها باز میدارد، آمده است[1] ولی چگونه انجام دادن و تعداد رکعتهای آن را سنت و احادیث پیشوایان معصوم بیان میکند. در نتیجه سنت در میان منابع ما نقش ویژهای دارد. حالا ببینیم مهدویت چقدر و چگونه در آن بیان شده است.
با نگاهی کلی به احادیث میبینیم بیش از پنجاه نفر از صحابه روایات مربوط به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را از رسول گرامی صلی الله علیه و آله و سلم نقل کردهاند. برخی از محققان 1941 روایت را بدون تکرار از پیشوایان معصوم در مورد مهدویت جمع آوری کردهاند که 560 حدیث آن از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است.[2] کتابهای زیادی قبل و بعد از ولادت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در مورد ایشان نوشته شده است. گروهی از عالمان شیعی و سنی بنابر کثرت روایات قایل به تواتر این اخبار در مورد آمدن امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شدهاند. محمد بن حسین آبری شافعی (363ق) در کتاب مناقب شافعی میگوید: اخبار بشارت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به آمدن «مهدی» به دلیل کثرت مخبران و راویان به حد تواتر رسیده است.[3]
روایات نقل شده در مورد امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را میتوان به چهار گروه تقسیم کرد.
1. روایات تفسیری: روایاتی که در ذیل آیاتی از قرآن نقل شده و آنها را بر مهدویت تطبیق کردهاند.
2. روایات اخباری: احادیثی که از آینده خبر میدهند مانند: وقوع غیبت، علایم ظهور، دوران حکومت.
3. روایات تبیینی: روایاتی که بیان کننده دلایل غیبت، اهمیت انتظار، وظایف منتظران و... هستند.
4. روایات تاریخی: احادیثی که نسب و ولادت و معجزات امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را مطرح میکنند.
از نگاهی دیگر احادیث مربوط به مهدویت به دو دسته تقسیم میشوند احادیث عام- احادیث خاص
1. احادیث عام: روایاتی که موضوعاتشان بیان جانشینی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است مانند: حدیث ثقلین- حدیث دوازده خلیفه و حدیث؛ هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، مرگش جاهلی است.[4]
که به یک مورد به طور اختصار پرداخته میشود:
بیان حدیث ثقلین
حدود 34 نفر از صحابه پیامبر گرامی اسلام و بسیاری از بزرگان شیعه و سنی مانند: مسلم، ترمذی و احمد بن حنبل این حدیث را نقل کردهاند.[5] مضمون و ترجمه این حدیث شریف:
پیامبر اکرم در آخرین روزهای زندگانی خود در جمع مسلمانان فرمودند: «من دو چیز گرانبها در میان شما به امانت میگذارم، اگر از این دو پیروی کنید، بعد از من هرگز گمراه نخواهید شد. یکی از این دو مهم تر از دیگری است. اولی کتاب خدا که ریسمانی متصل از آسمان به زمین است و دومی عترت و اهل بیتم این دو از هم جدا نمی شوند تا اینکه در کنار حوض کوثر بر من وارد خواهند شد. پس بنگرید با این دو چگونه برخورد کنید.»
مراد از اهل بیت چه کسانی هستند؟ بنابر گفتار عالمان شیعی و سنی مراد از اهل بیت حضرت علی و فاطمه و فرزندان آنان میباشند که پیامبر اسلام در جاهای مختلف آنان را به عنوان اهل بیت خود معرفی کردند.[6]
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و حدیث ثقلین: هم اکنون قرآن کریم بدون هیچگونه تحریفی در میان ما است، اما از اهل بیت، هم اکنون چه کسی در کنار قرآن است تا مسلمانان با پیروی از این دو چیز گرانبها هرگز دچار گمراهی و انحراف نشوند؟ عالمان شیعی و اهل سنت از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرده اند که فرمودند: مهدی از عترت و اهل بیت من و از فرزندان فاطمه است.[7]
در نتیجه هم اکنون امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مصداق این حجت و عدل قرآن میباشد و پیروی از او بر ما لازم است.
2. احادیث خاص: مراد از آن، احادیثی است که در مورد مهدویت وارد شده است.
در این زمینه بسیاری از مسایل مورد اتفاق شیعه و اهل سنت است به صورتی که اگر «مهدی» با ویژگیهای مطرح شده در روایات، از کنار کعبه، خانه خدا قیام خود را آغاز کند، تمامی مسلمانان اعتراف به آمدن او میکنند. در این نوشتار به بیان برخی از عرصههای مشترک میان شیعه و سنی در مورد امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف میپردازیم. بیان موارد مشترک:
1. اصل مهدویت؛ در روایات فریقین در حد تواتر آمده است در آخرالزمان شخصی به نام «مهدی» از فرزندان پیامبر قیام خواهد کرد. ابن حجر عسقلانی میگوید: اخبار به حد تواتر دلالت دارد بر اینکه «مهدی» از این امت است.[8]
2. وجوب اعتقاد به مهدی؛ یکی از واجبات مهم در دین اسلام اعتقاد به آمدن «مهدی» است به صورتی که منکر خروج او کافر معرفی شده است. جابر بن عبدالله از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نقل میکند: «کسی که منکر خروج مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد، به آنچه بر محمد صلی الله علیه و آله و سلم نازل شده، کافر گردیده است».[9]
3. جهانی بودن دعوت و حکومت او؛ بر این مسأله آیات قرآن نیز دلالت دارد.[10]
4. عدالت گستری امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ فراگیری عدل و داد در بسیاری از روایات مربوط به حضرت بیان شده است. ابوسعید خدری از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نقل میکند؛ مهدی از من است. او زمین را از عدل و داد پر میکند همان گونه که از ظلم و جور پر شده است.[11]
هم نام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بودن مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و بیعت میان رکن و مقام در آغاز قیام او و نزول عیسی بن مریم علیه السلام در زمان امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و اقتدا کردن به او در نماز و خسف بیداء و فراوانی نعمت در زمان او و مشخصات ظاهری امام و از فرزندان فاطمه بودن مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و... از موارد دیگر مشترک میان شیعه و اهل سنت است. تنها فرق میان علمای شیعه و سنی در مهدی نوعی و شخصی است. شیعیان معتقدند امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فرزند امام حسن عسکری علیه السلام و امام دوازدهم میباشد و هم اکنون زنده است و از عمر او بیش از هزار سال میگذرد ولی اهل سنت اعتقاد به مهدی نوعی دارند یعنی «مهدی» با این ویژگیها در آخرالزمان خروج و عدل و داد را در سراسر زمین پیاده خواهد کرد.[12]
____________________
پی نوشت:
[1]- نساء/103- عنکبوت/45.
[2]- به معجم احادیث امام المهدی مراجعه شود.
[3]- التذکره، ج1، ص701.
[4]- صحیح بخاری، ج5، ص13- صحیح مسلم، ج6، ص21.
[5]- صحیح مسلم، ج4، ش2408- سنن ترمذی، ج5، ش1788- عبقات الانوار، ج2، ص824.
[6]- الدر المنثور، ج6، ص606- سنن ترمذی، ج5، ص352- صواعق المحرقه، باب9، ص121.
[7]- عقدالدرر، ص35- الحاوی للفتاوی، ج2، ص85- مسند احمد، ج1، ص376- کمال الدین، ج1، ص287.
[8]- فتح الباری، ج5، ص362.
[9]- الحاوی للفتاوی، ج2، ص83.
[10]- توبه/33- صف/9- فتح/28- نور/55- انبیاء/105.
[11]- سنن ابی داوود، ج4، ص107 ص4285.
[12] .ر ک ، امام مهدی در احادیث شیعه و سنی، جمعی از نویسندگان .
نویسنده: سید حسن زمانی
منبع: سايت فطرت
اين ارتباط و تعلّق چه چيزي را در ذهن ما تداعي مي كند؟
براي شماري از ما، فرصتي است تا حدّ اقل يك نوبت در سال، به ياد مولايمان باشيم و وجود و حضورش را به خاطر بياوريم...
شايد براي كساني هم نقطه ي عطفي باشد بر چهار فصل سعي و تلاش در جهت گسترش نام و ياد محبوب؛ يك سال زيستن در سايه ي مرحمت مولا، دل بستن به خشنودي او و هم آهنگ شدن با خواسته هايش، پرهيز از موجبات سرشكستگي و دل آزردگي وي... و به عشق او، پيِ كسب و كار رفتن و در راه او هزينه كردن...
مي توان اين روز را مبدأ تاريخ قرار داد و مثلاً آغاز سال مهدوي ناميد... و همه ساله، در چنين روزي، دوازده ماه عملكرد شخصي و اجتماعي خويش را محاسبه و كمّ و كيف زحمات و تلاش ها را ارزيابي كرد و از خود پرسيد: آيا به عنوان يك منتظر به وظايف خويش عمل كرده ام يا خير؟
زنهار!... مباد كه هياهو و قيل و قال زندگاني روز مره ما را سرگرم كند؛ چنان كه براي حضورش در متن زندگي مان، سهمي قائل نباشيم!
اگر ارزشها و باور هاي ذهني شخصي موجب گرديده است كه خدمت كردن به او را در شأن خود نبينيم و از حضور در مجامعي كه به آن بزرگوار تعلّق دارد و به نام او ترتيب مي يابد، خود داري كنيم،
اگر پرداختن به فعّاليّت هاي مهدوي را امري سليقه اي بينگاريم و به شماري كه به آن تمايل دارند واگذاريم و خود به دنبال علايق شخصي خويش رويم...
در هر صورت، هر نوع بي توجّهي به نعمت وجود امام عليه السّلام، غفلت از وظايف شيعه بودن است و صد البته دور ماندن از محور ولايت، خطر سلب نعمت و بيم استبدال به غير را به دنبال خواهد داشت و اين همان است كه در مقام دعا، ايمني از آن را از خداوند طلب مي كنيم:
«و لا تَسْتَبْدِلْ بِنا غَيْرَنا، فَإنَّ اسْتِبْدالَكَ بِنا غَيْرَنا عَلَيْكَ يَسيرٌ و هُوَ عَلَيْنا كَبير.»1
«(پروردگارا) گروه ديگري را (به عنوان شيعيان و ياران مهدي عليه السّلام) جاي گزين ما نكن كه اين تبديل و تعويض-اگر چه براي تو آسان است- بر ما سنگين و گران خواهد بود!»
برگرفته از كتاب«مهربان ترين پدر»
1.مفاتيح الجنان، بخشي از دعا براي امام زمان عليه السّلام.
آنچه در پی مآاید توصیههایی است که امام عصر عليه السلام خطاب به شیعیان و پیروان اهلبیت عليهم السلام فرمودهاند. براستی، چقدر به اینها عمل میکنیم؟!
1. از خداوند ـ جل جلاله ـ بترسید و تقوا پیشه کنید.
2. به ما در بیرون آوردن شما از فتنه و امتحانی که بر شما روی آورده است کمک کنید.
3. عهد میکنم که هر کدام از شیعیان که راه تقوا را در پیش گیرد و هر آنچه که لازم است ]و حق خداست[ از مال خود خارج کند، از فتنهی گمراهکننده و رنجهای ظلمانی در امان باشد.
4. هر کدام از شیعیان، در بخشش اموالی که خداوند به او داده به کسانی که خداوند فرمان داده است بخل ورزد، در دنیا و آخرت زیانکار خواهد بود.
5. اگر شیعیان ما در وفا نمودن به عهد و پیمانی که از ایشان گرفته شد، همسو و یکدل شوند، دیدار ما از ایشان به تأخیر نخواهد افتاد.
6. ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان سر میزند و خبر آنها به ما میرسد. (توقیع به شیخ مفید)
7. از خدا بترسید ؛ و از ما اطاعت کنید ؛ و از راه راست منحرف نگردید.
8. نیت خود را ـ مطابق سنت آشکاری که به شما گفتم ـ با دوستی، به سوی ما برگردانید. (توقیع به ابن ابیغانم قزوینی و جماعتی از شیعیان)
9. اموال شما (خمس و زکات) را قبول نمیکنیم مگر اینکه پاک و طاهر باشد... هر کس میخواهد عمل کند و هر که نخواهد نکند ؛ چرا که ما به آنچه شما دارید نیازی نداریم.
10. ظهور و فرج در دست خداست و کسانی که وقت رای آن تعیین میکنند "دروغگو " هستند.
11. در مسایلی که روی میدهد به فقهاء مراجعه کنید ؛ زیرا که ایشان حجت من بر شمایند و من حجت خدایم بر ایشان.
12. منتفع شدن از من در ایام غیبتم، مانند استفاده از خورشید است زمانی که ابر روی آن را پوشانده باشد.
13. درباره چیزهایی که به درد شما نمیخورد سؤال نکنید، و در دانستن چیزهایی که از دانستن آنها معاف شدهاید خود را به سختی نیاندازید.
14. برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید ؛ چرا که همین فرج شماست. (توقیع به اسحاق بن یعقوب)
15. هر کس بدون اجازه ما در اموال مربوط به ما (خمس، زکات و وقف) تصرف کند، از جمله ظالمین است و ما در روز قیامت شاکی او خواهیم بود. (توقیع به محمد بن جعفر اسدی)
16. آیا نمیدانید که خداوند از زمان حضرت آدم تا حال، برای مردم ملجأ و پناهی قرار داده که به ایشان پناه برند و راهنمایانی تعیین کرده که به سبب آنها هدایت یابند. هر زمان که نشانهای از آنان پنهان شد نشانهی دیگر آشکار گردید و هر وقت که ستارهای از ایشان غروب کرد ستارهی دیگر طلوع نمود ؛ و وقتی که خدای عزوجل امام حسن عسکری (ع) را به سوی خود برد گمان ننمایید که واسطه میان خود و مخلوقاتش را قطع نموده است. هرگز چنین چیزی نشده و نخواهد شد تا وقتی که قیامت برپا شود. (توقیع به محمد بن ابراهیم بن مهزیار)
17. آیا نمیدانید که روی زمین از حجت خدا خالی نمیگردد ؛ خواه آن حجت، ظاهر باشد و خواه پنهان.
18. مردم پیروی از خواهشهای نفسانی را از خود دور کنند ؛ و همانگونه که ]پیش از غیبت[ رفتار مینمودند رفتار کنند ؛ و امری که از آنان پوشیده و پنهان شده است را جستجو ننمایند ... و بدانند که حق با ما و در نزد ماست. (توقیع به عمری وپسرش)
توضیح:
توقیع ، در لغت به معنای "امضاء، نامه و فرمان" ، و دراصطلاح حدیثی به معنای "بخشی از نوشتههای ائمه اطهار علیهم السلام " است . بیشتر توقیعات از سوی امام عصر عليه السلام صادر گردیده است. واژه توقیع نخستین بار در روایتی از امام کاظم عليه السلام به معنای یادداشتی که امام در زیر یک نامه نوشته دیده شدهاست. امروزه وقتی سخنی از «توقیع» به میان میآید، ذهن به توقیعات حضرت مهدی عليه السلام منصرف میگردد.
ارسال توقیعات برای شیعیان، معمولاً توسط وکلای امام صورت میگرفت. نواب اربعه امام عصر وکیلانی در شهرهای مختلف داشتند که توقیعات از طریق آنها انتشار مییافت.
در کتاب کمال الدین شیخ صدوق، غیبت شیخ طوسی، احتجاج طبرسی و بحارالانوار مجلسی، حدود هشتاد توقیع از سوی امام زمان عليه السلام نقل شده است که محتوای آنها، برخی خطاب به سفرا و نواب خاص است و برخی خطاب به علماء و فقهاست. برخی در پاسخ به سؤالات است و برخی در تکذیب کسانی است که به دروغ ادعای امامت یا نیابت از طرف آن حضرت را داشتند
منبع توصیهها :
علامه محمدباقر مجلسی؛ مهدی موعود ؛ ترجمه حسن بن محمد ولی ارومیهای؛ قم: انتشارات مسجد مقدس جمکران، 1380 ؛ ج 2 .
منبع: www.fetrat.com سایت فطرت
|
|
مقدمه
افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ منافع اقتصادی فراوانی برای ساکنین آن شهرها دارد اما به موازات همین منافع اقتصادی نکاتی منفی را نیز برای ساکنین خود در پی دارد.
افزایش جرم و جنایت، آلودگی محیط زیست، ضعف در سیستم حمل و نقل، ضعف در سیستم آموزشی و تامین خدمات از جمله مشکلاتی هستند که بعضی از آنها در شهرهای بزرگ خودنمایی میکنند. وجود چنین مسایل منفی در شهرهای با رشد بالا اجباری است برای مدیریت در رشد جمعیت تا از بروز چنین رویدادهای منفی جلوگیری نماید.
مطالعات حاکی از این مساله میباشد که روند رشد جمعیت در شهرهای کشورهای در حال توسعه در حال افزایش میباشد که متاسفانه مدیریت در این کشورها در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار ضعیفتر میباشد که لزوم توجه به مساله رشد جمعیت در کشورهای توسعه یافته را بیش از پیش با اهمیت مینماید.
خصوصیات شهرهای با رشد جمعیت بالا 1 . قیمت زمین در این شهرها بسیار بالا است و این یکی از مشکلات مهم در کلان شهرها میباشد. متاسفانه رشد جمعیت باعث افزایش روزافزون قیمت زمین و مسکن می گردد. 2 . مشکل تامین انرژی(آب، برق، گاز و ...) یکی دیگر از مشکلاتی میباشد که اینگونه شهرها با آن مواجه میباشند که این مورد یکی از جدیترین مشکلات اینگونه شهرها میباشد. 3 . سیستم حمل و نقل در شهرهای با جمعیت بالا با کندی مواجه است که این به خاطر وجود تعداد اتومبیل زیاد در این شهرها می باشد. 4 . شهرهای پرجمعیت با مشکل آلودگی محیط زیست نیز مواجه میباشند. حتی در برخی شهرها مساله دفع زباله یکی از مشکلات آنها میباشد. 5 . با افزایش جمعیت ممکن است نرخ جرم و جنایت افزایش یابد که لزوم در نظر گرفتن این مساله را گوشزد میکند. افزایش قیمت مسکن در شهرها باعث میشود تا جمعیتی که رو به شهر نشینی میآورند با مشکل مسکن مواجه شوند. در این بین بنگاههای مسکن نیز رو به سوی حومه شهر آورده که قیمت زمین و مسکن در این مناطق بسیار کمتر می باشد. حضور جمعیت در این مناطق نسبتا ارزان خود دلیلی بر افزایش جمعیت میباشد.همچنین افزایش جمعیت در این مناطق که احتمالا بدون برنامه صورت گرفته است احتمالا مشکلات زیست محیطی و دفع زباله و مدیریت را به دنبال خواهد داشت. افزایش جمعیت در حومه شهرها باعث افزایش تردد در مرکز شهر گشته، خود به خود باعث افزایش آلودگی هوا و مشکل ترافیک و دیگر مواردی می شود که در بالا به آن اشاره شد. علاوه بر افزایش قیمت مسکن که باعث رشد جمعیت در حومه شهرها گشته و مشکلات خاصی را در پی خواهد داشت، آسان بودن یافتن شغل در کلان شهرها و همچنین کم توقع بودن کسانی که به تازگی رو به زندگی شهری میآورند در زمینه شغل مورد نظر باعث میشود رشد جمعیت در این شهرها و به خصوص اطراف شهرها زیاد شده و مشکلات ذکر شده را به وجود آورد.
ادامه مطلب...
حلول ماه شعبان بر همه مسلمین مبارک
ماه میلاد سه پرچم دار عشق
دلبر و دلداده و دلدار عشق
ماه میلاد سه ماه عالمین
سید سجاد و عباس و حسین(ع)
سه نور آمد به عالم پر ز احساس
معطر هر سه از عطر گل یاس
سه نور تابناک آسمانی
حسین بن علی ، سجاد و عباس
دامن علقمه را عطر گل یاس یکی است
قمر بنی هاشمیان در همه ناس یکی است
سیر کردم عدد ابجد و دیدم به حساب
نام زیبای اباصالح و عباس یکی است
شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
عطر نفس بقیه الله آمد
با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین
یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد
شعبان بهانه ای است برای دوستی با خدا ، لحظه هایت سرشار از این دوستی باد.
اعیاد شعبانیه بر همه دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) مبارک باد
ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار،
ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز،
ولادت امام زین العابدین (ع) مبارکباد...
آدم بشوم سه شنبه هم می آیی
«سلام برتوکه ندیده عاشقت شدیم مهدی جان»
از دوری تـو غـمین ونـالان هـستـیـم
وز کـرده ی خـود کـمی پـشیـمان هستیم
اصـلیـت مـا را تـو اگـر مـی پـرسی
از کــوفه ولـــی مقــیم ایـران هسـتیم
ما لشـکـری از سـلاح روسـی داریـم
در دوز وکـلـک مـدرک رســمـی داریـم
هر جمـعه کـه شـد بیـا که ما منتظریم
این هـفتـه نــیا فــقط؛ عــروسی داریم
از جور زمــانه مـا شـــکایت داریم
انـدازه کـوه وصـخره حـاجـت داریــم
ما مشـکلمان گـرانی و بیـکـاریسـت
آقـابـه نـبـودنـــت عــــادت داریــم
ما قیـمت روز ارز را مـی دانــیـم
مــعـیار بــهای بــورس در تــهـرانـیـم
فعلاً دو سه روزیست هوا پس شده است
انـگار کــه امـروز قیـــامت شــده اســت
گر بینی که دعـای عهـد می خوانیم
آقا به نیابت از نمایاندن خود به دیگران می خوانیم
صد موعظه کن ولی زتسـلـیم نـگو
از خـمس وزکــات وضـرب وتـقـسـیـم نـگـو
آقا تو بیـا به پیـش ما با یک شـرط
از آنــچه کــه مـــا دوســت نـداریم نـگـو
آقای من ...
تقصـیر من اسـت کـه کم می آیی
هــر گــاه شــدم اســیــر غــم مــی آیی
این جمعه و جمعه های دیگر حرف است
آدم بشــوم ســه شنــبه هــم مــی آیــی...
((شعر:حاج علیرضا صفری شهرستان اقلید))